final exams, hemlängtan, tårar, press

jaa hej på er. jag försöker sammanfatta allt i min rubrik så att inläggen inte ska bli så långa men tyvärr så är det ju inte så lätt att inte skriva långt. åter igen är det en kväll då min rummis sitter och SKRIKER i vår fasta telefon på ryska.. det började i normal samtalston denna gång iallafall men nu har det övergått i skrik igen.. men i ren protest sitter jag i min säng, spelar musik från min dator högt eftersom jag inte har några hörlurar och berättar för mig själv om te, kaffe, öl, likörer, olika typer av sprit, barkunskaper, service och vin. det är alltså inför exam i min TEM101 kurs. fredag och sedan är det över! hela dagen innan har jag suttit och skrivit anteckningarna på datorn, det blir lite lättare då att se, det blir klart. så jag lärde mig antagligen saker då också eftersom jag redan skrivit anteckningarna på papper för hand. sedan under dagen så har jag suttit och berättat för mig själv om event också eftersom jag har det exam på fredag med så efter fredag är jag såååå himla klar, kan inte göra mer åt mina betyg och första terminen är så himla klar och över! då ska jag njuta, jag ska börja packa, fixa kartonger och kolla över vad som ska lämnas kvar, vad som ska tas med hem osv. på måndag ska jag fylla i papper om rummet osv.
det är såååååå nära nu mina kära! på tisdag under dagen tar jag och shob tåget in till sydney, letar upp hotellet vi tänker bo på en natt innan våra flyg går åt olika håll, indien och sverige! hennes flight går dock vid 10 på morgonen och mitt vid 4.25 på eftermiddagen. men jag är okej med att spendera timmar på flygplatsen, gå och kolla lite, äta osv. läsa skvallertidningar. sedan, den 14 december 4.25 på eftermiddagen lyfter jag mot kallare breddgrader och den 15 december klockan 10.45 ska jag vara nere på svensk mark igen - den ni!
det första vi ska göra, mamma, pappa och nathis är att stanna i nyköping om jag klarar mig så långt och äta på MAX! ni kommer inte undan det. sedan ska vi hem och jag ska landa i min säng, träffa mormor, nelly förhoppningsvis, springa bort till amanda och ebba - DIG VILL JAG TRÄFFA så fort som bara den! bara så du vet! helst redan torsdag kväll men om inte det går så redan fredag. sedan ska jag ta mig en tur till sturefors till mina favoritpersoner! helst redan fredag också. LISA ska jag träffa så fort hon tar steget in i norrköping! carro ska jag också hinna träffa dem första dagarna för du är på prioritet med för den delen! första helgen jobbar jag också med mina kära, kära, kära kollegor på MAX, bästa ni det kommer vara underbart att stå där igen och känna sig hemma, ha på sig kläderna även fast jag avskydde dem förr. HEJA! förstår ni att jag är pepp på att åka hem? HAR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ MYCKET ATT SE FRAM EMOT!
Jul med världens bästa familj och släkt - ja jag är ledsen men ingen klår min familj och släkt ni måste bara förstå det. julafton gånger två, den 24:e och 25:e! gotta love it! (mormor, det betyder: måste älskas) såå, jag försöker för din skulle i detta inlägg att enbart använda svenska ord eftersom det blir lättare för dig att förstå då!
Igår hade jag en riktigt dålig dag, kvällen slutade i total kolapps med tårar och telefonsamtal till shob så hon kom och tröstade som alltid <3 det är hemlängtan, vilsenhet, press för exams, att jag aldrig nöjer mig med mindre än D or HD (mormor, det är de två högsta betygen) och så samt att det känns som att inget fastnar i huvudet på mig men idag har jag insett att något kanske fastnar där uppe och jag kan bara göra mitt bästa. sedan får vi se vad som händer. för efter fredag kommer jag vara dundertrött och bara pass out (mormor, det betyder: vara såå trött att jag bara dör typ) okej, det är inte lätt det här med enbart svenska ord men men.
så nu har ni en uppdatering och så ska ni få bild igen. dessutom har det inte varit soligt här på typ två veckor så jag är ASblek igen.. fan!

Kommentarer
Postat av: Magnus Karlsson

Tja det vart som jag sa att jag kommer att ha mer färg än dig.

Att du inte har lärt dig att varva ner lite när det närmar sig prov OJOJOJ.

Kanske bäst att kolla om det finns rum på hotellet man kanske ska boka för att vara säker på att få ett rum?

Kram Mamma O Pappa.

2011-12-06 @ 17:16:43
Postat av: Mormor

Tack Nicoline för att du skriver på svenska. Du vet att jag är dålig på engelska. Som jag förstår kommer du att få de bästa betygen.

Puss och kram från Mormor

2011-12-06 @ 21:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0