hoping for the best but expecting the worst

ja, nu tänkte jag att jag skulle blogga lite igen efter några sjuka dagar här i blue mountains. just nu känns allt väldigt tomt. riktigt tomt. folk har börjat lämna skolan och det känns sådär måste jag erkänna. trodde inte att det skulle kännas så mycket för trots allt har vi bara spenderat tre månader här, men på riktigt så känns det mer än vad jag förväntade mig. men det innebär ju mest bra saker eftersom det är människor jag verkligen bryr mig om och som har blivit viktiga för mig. dessutom får jag ju se alla dessa härliga människor efter jul också så det kommer kännas bra. idag är sista kvällen i blue mountains och vi gick ut och käkade lunch. så himla mysigt. ikväll ska vi till the alex en pub/uteställe här bara för att fira. känns riktigt bra. få en sista kväll med alla och sedan packa ihop och åka imorgon. just nu sitter jag i min säng, har målat naglarna och ska snart göra mig iordning tror jag. eller jag ska vänta på shob och sen ska vi väll alla göra oss iordning för en kväll ute. trots att vissa saknas så kommer det nog bli en sjukt rolig kväll. jag är dock trött. tror det tar på krafterna att inte ha någon att göra men ändå massor att göra. jag är ledig men måste packa osv. allt är tomt, människor och mitt rum.. det enda jag har i rummet är småsaker som ska ner i väskan, min väska packad och viktiga andra saker. sen är det inget mer.
dock känns det sjukt bra att komma hem nu, fira jul och få landa lite. det är mest betryggande faktiskt. för trots allt så har jag ju bara varit hemifrån i tre månader. fast jag saknar alla och så. men tror mest att jag behöver komma hem och få det bekräftat att allt fortfarande är som det var när jag lämnade. sen att träffa min familj kommer ju självklart vara det bästa för de får mig verkligen att må bra och tro på mig själv. <3
Shobhna var precis här och vi hade en av våra vanlig konversationer som slutar med skratt och skrik typ. an knappt vänta tills imorgon och bara åka till sydney och spendera hela dagen med henne och bara ha en awesome kväll innan vi båda åker åt skilda håll. åh, jag kommer sakna mina tjejor såååååå mycket. alla andra också såklart.
jaha, nu kanske man borde börja göra sig lite iordning iallafall! PUSSPUSSPUSS snart ses vi sverige! efter 25 timmar i lufen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0