aussielife

Livet levs kan man säga. Det är mycket som händer helatiden. Förra veckan, när vi kom hit den 28 september drog O-week igång så fort alla var på plats. Väldigt kul ändå, för att få oss att umgås, slappna av men samtidigt fylla oss med information om ALLT ni kan tänka er. Mitt huvud började snurra och allt gick runt runt runt. Inte blev det bättre de följande dagarna utan allt snurrade på, du var tvungen att koncentrera dig på att prata engelska helatiden och hur du ska säga och vad och vad alla andra säger och menar. Men som sagt, sjukt kul trots att vi var helt utmattade.

Vänner finns det många. De jag umgås mest med är Cole från Mexico, Mayela från Mexico, Shob från Indien, Dany från Mexico, Sol från Ecuador och Sebastian från Sverige. Vi är med varandra helatiden. Plus min rummis Daria från Ryssland. Hon är väldigt snäll och har gjort sin första term här på skolan. Men hon läser Hotel Resort Management och därför kan det bli vissa missförstånd mellan oss och att jag jagar upp mig i onödan - men ändå.
Massor har hänt sedan vi kom hit för en vecka sen typ. Cole och jag träffades på planet från London. Han är världens gulligaste och charmigaste Mexicanare ni kan tänka er. Just idag är det sjukt förvirrande då våra lektioner drar igång. Alla är freaked out vad gäller schemat och vad vi ska göra men det löser sig nog. Igår var det Public Holiday här i Aussi, The Labour Day. Så vi har haft långhelg! Lärt känna varandra, tränat, tvättat, strykt, gått till Katoomba, åkt med skolan till Three Sisters och till Katoomba vi har också åkt till Sydney själva med tåget och strosat där en hel dag. Men just nu sitter jag här och tar mig tid att skriva för att ni ska bli lite uppdateradesamt att min första lektion idag börjar vid 1 pm så det är rätt lugnt än så länge.
Det är så mina dagar sett ut. Men efter idag tror jag vi kommer ha massor att göra och ni vet ju hur jag är! Bara att sätta igång! Men, jag jobbar mot en dröm så varför inte. Det kommer vara värt det - trots att man inte kommer ha några penga över, vilket jag också oroar mig massa för. Men det borde lösa sig, vilket jag hoppas men men. Krisar det så finns ju mamma och pappa - ni är bäst.

Bilder finns på FB men jag tycker att ni kan få några bilder här med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0