Ensamhemmaliv

Idag börjar det - ensamhemmalivet! I två veckor frammåt kommer jag att spendera varenda stund i huset själv. Okej, kanske inte riktigt varenda stund för då vore det tragiskt - men en stor del av tiden kommer jag vara själv. Tur att jag jobbar sex dagar nästa vecka och fyra direkt efter det! Mami och papi kommer såklart att vara saknade! Men, det kommer gå alldeles utmärkt att bo ensam, tror jag!
23 days to go! Känslan är både upp och ner.. tror alla stora grejer är klara nu - csn - banken - telefonbank - studieförsäkran - dokument om när jag anländer till flygplatsen i Sydney samt flightnummer + hundra saker till som det viktigaste av allt VISUM! CHECK, CHECK, CHECK! Just nu längtar jag som en tok, om jag bara slapp packa och panika över allt som innebär struktur i packningen!
Men det är faktiskt lördag idag, så tanken går till om jag ska åka in och träna - vilket jag självklart ska. Men frågan är om jag ska lyxa till det på pannkakor, eller om jag fixar lite kyckling senare och kanske bakar något till ikväll istället? Jaa. Det problemet kommer ju antagligen att lösas, i-landsprobelm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0