chill-chillidill

Hej på er där hemma. Här lever livet - eller gör det det? Det var ett tag sedan jag skrev och det har kanske hänt endel sen sist. I söndags så fyllde pappa år bland annat och jag saknade min familj extremt mycket. Jag fick iallafall skypa med hela släkten, mormor, Anki, mamma, pappa, Jonas, Nelly och Emma! Kändes otroligt bra och skönt att fortfarande ha så pass bra kontakt med familj och släkt trots att jag är så pass långt bort. Dessutom med tanke på vilken situation jag är i nu gör det hela ännu viktigare att kunna prata med familjen <3

Situationen är som sådan. Just nu bor jag i en lägenhet utanför stan med två andra elever från skolan. Dock är denna lägenhet allt annat än fräsch och det är bara jag som städar något. Dessutom fick inte jag informationen om att de jag bor med nu ska flytta ut i juni och därmed bara betala hyra fram tills juni och därmed, om jag vill bo kvar här så får jag betala HELA hyran på $2 000 vilket innebär 14 000 kr. Detta kommer inte hända så just nu letar jag efter nytt boende och var på visning igår. Lägenheten ligger mitt i city. Det går inte att komma mer centralt, samtidigt är det enbart 2 minuter från mitt jobb och lägenheten är FRÄSCH! Samt att under helger från fredag till söndag kväll kommer jag ha lägenheten för mig själv om jag flyttar in. Denna lägenhet är då dyrare än den jag bor i nu, men om han accepterar mitt förslag så slår det på 600 kronor i månaden mellan lägenheterna, så det är nog värt det, som pappa, mamma och jag kom fram till igår. Dock blir det dubbla hyror en månad och mycket utgifter och jag börjar inte jobba förrän 7e maj. Men förhoppningsvis, om det är som hotellet säger så får jag jobba mycket om jag vill så det borde gå! Vill egentligen bara säga att min familj är otroligt viktig för mig och jag älskar dem över allt annat. Dessutom är jag otroligt tacksam för att ni finns så nära trots att vi är så långt ifrån varandra. Ni tar er tid att skypa, att smsa, att medla mellan varandra och att framförallt hjälpa mig. Ni kan inte ana hur mycket det betyder! <3

I veckan fick jag också reda på mina betyg från denna termin. Dock blev det inte så som jag ville men det får väll duga.. I accounting fick jag D, management & leadership HD, business communication & technology D, marketing C, och cross cultural D. Det som jag är mest besviken över är marketing - men å andra sidan får det väll duga. Jag kan inte göra något åt det just nu och om jag får ett C får det väll vara okej. Gjorde mitt bästa och nu är det gjort. Skitsamma. Nöjd är jag inte men det får duga.

Nu är jag bara sjukt sugen på att få börja jobba och ser fram emot det otroligt mycket. Ska jobba hårt och visa vad jag går för! Om Neha, tjejen som bor i lägenheten här nu har kunnat spara ihop $3 800 sedan början av januari med de kostnader som är här, borde jag kunna spara lika mycket då hon också är en person som tycker om att jobba - men inte mer än nödvändigt!

Oj, vad jag har skrivit nu. Som sagt. Ni är saknade och jag älskar er! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0