solider

melbourne - vad mer ska jag säga. jag älskar den här staden. just nu sitter jag och blickar ut över höghusen in mot innerstan och ser solen gå ner i ena hörnet medan jag hör människor, språvagnar, bilar och ljud från gatorna. nu kanske det här inte låter jättespeciellt för er men, faktum är att det inte är så speciellt heller. mest skönt att veta att jag faktiskt bor här, känner mig hemma här, slipper packa på några månader och har en fast bas.
något som inte var lika kul var att jobbet grand hyatt melbourne ringde igår och sa att jag inte kan börja föräns den 7 maj.. känns inte jättekul då det enda jag vill just nu är att jobba. kan inte beskriva längtan efter att få jobba. men åtminstone har jag ett jobb. hade ett informellt möte med HR (human resources) manager idag och han förklarade det mesta och garanterade 600h vilket känns väldigt skönt för mig. dock vill jag ju jobba mer och han sa att det beror på mig hur mycket jag kommer jobba och om jag verkligen vill så finns möjligheterna. känns otroligt bra måste jag säga. underbart. så när jag gick hem från innerstan så gick jag förbi ett glasställe som sökte personal och lämnade in mitt cv så får vi se. kanske jag har något att göra innan 7 maj. jag ska kolla runt imorgon också.
bilder har jag på telefonen men har inte lagt ut något än. illa. jag vet men det är så det är för tillfället.
ebba - skyll på mig gör det. det är något jag får leva med. iphone är mitt fel, one tree hill är mitt fel och OM du skulle faila på dina prov så är också det mitt fel men jag kan leva med det.

jag hoppas allt är bra där hemma. jag ägnar en tanke åt min kära kusin som öppnar restaurang i göteborg idag, lycka till hannes, allt kommer gå super. dessutom ägnar jag en tanke, flera tankar åt min älskade morfar som skulle fyllt 73 år idag om han fortfarande var i livet. önskar att du fortfarande var här morfar.
justdet, min tuggummin börjar ta slut här borta och lite svenskt skvaller är aldrig fel!
pussochkram!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Nicko. Jag lovar att jag skall skicka tuggummi så fort jag får en adress. Är det något mer jag kan skicka till dej.Skvaller kan du ju också få.

Puss o kram från Mormor

2012-04-13 @ 14:33:46
Postat av: Pappa

Ja när det gäller mormor och skvaller så är det ingen tvekan om att hon vet.

Annars så verkar du ha det jätte bra njut nu av några lediga veckor innan praktiken BÖRJAR, KRAM PAPPA O MAMMA.

2012-04-14 @ 19:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0