the a team

breathing in - snowflakes...na,na,naaaa! struggling to pay rent, stuck in her daydream la, la, naaa!

sitter här. sista dagen i lägeneheten. dock måste jag ju betala hyra nu i maj också för annars bryter jag kontraktet.. blaaa! men, idag är dagen som jag flyttar till collins street 233 - hyran är rätt saftig men om man jämför med hur jag kommer bo, läget och så så är det ändå bra! samt, om jag får jobba så mycket som jag vill, ja då borde det gå ihop sig. dock är det mycket pengar som gått/går nu då då. men sen får jag tillbaka bond för denna lägenhet samt bond i slutet av september för den nya lägenheten! check!
ja, melbourne - idag är det kallt. eller typ 10-15 grader, blåsigt och molnigt men jag klagar inte. jag känner mig rätt redo för höst även att det är helt fel för mig med höst på våren och vinter på sommaren om ni förstår. för första gången i mitt liv kommer min födelsedag vara under vinterhalvåret. vad säger man? inte så mycket men men. åh, jag tror att nya lägenheten kommer bli SÅÅÅÅ bra. jag har extremt nära till allt med. affären ligger 46 sekunder från lägenheten om man går (enligt kartor på iphonen) biblioteket ligger kanske 30 sekunder från lägenheten och allt är precis utanför porten. mitt jobb ligger 2 minuter därifrån.
jaa.. denna vecka kommer antagligen gå rätt fort och sedan är det bara nästa vecka med innan jag börjar! shit! ja, och fortfarande har jag inte riktigt smält hela grejen med chris brown, supafest och allt under lördagen. lite sjukt!
justdet! något extremt bra - the voice australia började här förra veckan. jag är helt såld. älskar ju alla program som har med rösten att göra, sång, musik, se hur människor uppfyller sina drömmar och vågar satsa. det är sånt som inspirerar. även om det inte har med sång att göra. människor som vågar. som vågar satsa på sin dröm. det inspirerar. som min bästaste lisa, hon tog steget, kände inte en kotte när hon sökte in på nutrition utbildningen uppe i stockholm, flyttade och började plugga och nu snart är hon färdig med första året och har klarat varenda tenta! jag är stolt över henne, väldigt stolt. som min bästaste ebba som tog steget redan under andra året på kunskap. det var en dag som hon berättade att hon sökt för ett stipendium till en internationell skola och om hon kom in visste hon inte var hon skulle, till vilket land då skolorna fanns lite var som. det slutade med att hon kom in och slutade på kunskap då vi gick ut tvåan. när vi började trean var det något som saknades och jag kunde inte riktigt förstå att vi inte skulle gå i skolan ihop men trots allt har vi hållit kontakten genom allt även om det inte har varit ofta så försöker vi och det är allt som räknas. vi har våra skypestunder och det känns som om vi pratade igår. nu, om några veckor tar hon studenten och jag är sjukt stolt. sedan har hon lite sommarlov innan hon åker på en kurs i Kanada och sedan fortsätter i Kanada på universitetet som hon kommit in på. Ni ser, alla är överallt men ändå lyckas vi hålla kontakten. Vi får höra om varandras äventyr. det är kvalitet. det är vänskap.
nu kanske ni tycker att det låter lamt att jag säger att jag inspireras av människor som följer sin dröm, eftersom jag gjorde likadant. men det spelar ingen roll för jag är inte inspirerad av mig själv och mina egna steg för för mig är det som att jämföra götakanal med atlanten typ. som ni, familjen berättar för mig i meddelanden och skype att om ni nämner till andra att jag är i australien blir de imponerade och ni stolta och så. för mig är det inte så speciellt. men jag lovar att jag ska försöka ändra på det. på inställningen. för ibland tror jag att man kan uppfattas som att man tror att man är någon när andra tycker att det man gör är en stor grej och blir imponerade medan man själv säger att det är ju ingenting. någonting är det faktiskt och den dagen jag tar examen kommer jag vara mäkta stolt. då kanske jag äntligen kommer komma närmare drömmen som wedding planner.
nu blev det extremt många tankar och så. men nu ska ni få slippa läsa allt. tänkte bara säga att jag flyttar idag. tack! tack! vi hörs senare! <3

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej å hå flytta på den ena efter den andra flytta på men du har en bra bit kvar till storasyster men i mil räknat så slår du henne med hästlängder.

KRAM Pappa o Mamma

2012-04-24 @ 18:01:46
Postat av: Ebba

Du gör mig alldeles varm inombords.



Jag är inte ett dugg orolig för att vi ska tappa kontakten. Vill man, kan man. Och jag vill, utan tvivel!



Jag tänker på dig min fina! <3 Lycka till med flytten.

2012-04-25 @ 22:40:24
URL: http://ebbahassel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0