you don’t have to go home but you can’t stay here

hej familj, vänner och okända. 
 
hur lever livet för er? jag hoppas att det är mycket bra och att sommaren har kommit på riktigt till Sverige. Det verkar ju med andra ord iallafall vara någorlunda varmt. Här i Melbourne var det 2 grader i går morse, förstår ni? det är juli och TVÅ freakin' grader! vad hände där kände jag... i mina tankar har ju Australien alltid varit landet som är soligt året och dygnet runt utan det minsta regn och stränder överallt.. man kan med andra ord säga att det är inte vad jag upplevt under mina snart 12 månader i detta land. men det jag har upplevt är otroligt och obetalbart och jag skulle inte byta det emot något. 
 
 
just nu sitter jag på biblioteket och bloggar. jag laddar också ner ett program om att få tillbaka skatt så jag kan göra det online. så då får jag tillbaka all skatt för det jag jobbat. NICE! annars händer inte så mycket. Jobbade i CK igår. helt okej. fick göra lite allt möjligt och dagen gick. kom hem vid halv sju/sju ungefär efter jobb och gym. sen käk och sömn. jag vet inte vad det är men jag sover så sjukligt dåligt och vaknar och har mig. det är väldigt irriterande, så jag somnade och sen vaknade jag igen runt halv ett och kunde verkligen inte somna om så jag började om på 90210 och runt två kunde jag somna igen när jag tvingade mig själv.. hm. 
 
annars, idag gick jag till gymmet vid 12 tiden och nu ska jag strax gå och handla, fylla upp kylen lite. vidare för att träffa susn och lea senare, lite girlsnight! låter ganska nice i mina öron. imorgon börjar jag jobba vid klockan 5 och ska vara i ru co vilket är baren så vi får se hur det går. jobbar där även tisdag. ledig osdag och jobbar igen CK torsdag och events (äntligen!!!!!) på fredag! 
 
det är så livet ser ut just nu. väldigt skönt måste jag säga faktiskt. men men. nu kanske jag borde gå och handla samt hem och laga något att äta! måste bli lite bättre med det faktiskt. det är svårt när man jobbar inom hospitality och speciellt events med mat... du äter när du får chansen men det innebär inte att jag inte kan jobba mig mot de mål som jag har med träningen. 
 
vilket blandat inlägg, men men. ta hand om er så hörs vi snart igen. förlåt att jag är sämst på skype också! 
 
puss

Kommentarer
Postat av: Mormor

Du är toppen.Alltid lika roligt att få läsa en hälsning från dej.
Just nu regnar det här och åskan går.
Puss o kram från
Mormor

2012-07-08 @ 11:01:53
Postat av: pappa

Jaa du är sämst på skype säger mamma nu är det tredje dagen du sagt att vi skulle skypa inte har det blivit av men men får anta att du mår bra och har saker att göra när du inte infriar dina löften om skype.
Här regnar det och åskar lite så om du försöker efter detta inlägg att skypa och vi inte år online så kan det bero på att vi dragit ur modemet på grund av åska. Ha en trevlig tjej kväll utan MEJ tycker mamma att jag ska skriva sagt och gjort.
KRAM P o M.

2012-07-08 @ 11:45:04
Postat av: Nathalie

Underbart att höra att du har det bra gumman <3

Uppe hos mig har det regnat någon skur men långt ifrån hela dagen och ingen åska (som tur är, annars hade jag krupit ner under täcket).

Nico jag längtar tills du kommer hem, så jag kan få krama dig såååååå hårt. Och få visa min lägenhet :)

Älskar dig!

2012-07-08 @ 20:46:35
URL: http://nathalieochlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0