om du lämnade mig nu

hej. jag har varit lite okontaktbar för tre dagar eller kanske lite mer på grund av final exams. igår blev vi färdiga, sista ordet skrevs vid 15.33 och jag är nu färdig med level 1, på skolan, visst jag har 6 månader praktik också men när vi kommer tillbaka från det är vi i level 2. gud vad fort tiden går. tänk att det var 6 månader sedan jag påbörjade det största äventyret i mitt liv - hittils. 6 månader har gått otroligt fort, på 6 månader har jag fått vänner världen över, börjat prata engelska 24/7, rest över halva jordklotet och tillbaka två gånger, hälsat på hemma för jul, fixat ett jobb samtidigt som jag pluggar, upptäckt sydney, upptäckt att blue mountains och leura kan vara rätt fint - ja, allt möjligt. ibland önskar jag att ni hade en kamera så ni kunde följa mig hela tiden och se vad jag gör så ni får vara mer delaktiga i denna del av mitt liv.
somsagt, mitt sista final exam var igår (torsdag) och direkt efter började jag packa lite smått. sedan vidare ut till Leura Garage, där sebastian jobbar och äta, dricka och umgås med varandra. anledningen till att vi gick ut och åt var för att fira sebas i förskott eftersom han fyller senare i April när alla vi andra är i melbourne förutom dany, mayela och sebasitan. i och med att ingen av oss ätit ordentligt på två dagar på grund av final exams, när vi började med vinet blev vi alla extremt påverkade redan vid första glaset - hahahah. sedan beställde vi in pizza i mängder, extremt goda, efter det blev det deserter i mängder också. hej vilken kväll vi hade. vidare tillbaka till skolan och byta om och sedan till the alex där vi festade som om det inte fanns någon morgondag, men jag kan trött och sliten informera om att det faktiskt finns en morgondag. herregud. jag är superduper trött och vill helst lägga mig och sova men om jag sover nu vid halv tre kommer jag inte sova i natt. så jag har hållt igång med packning, vilka kläder som ska vart, rensning av saker, sålt böcker, fyllt i papper inför utcheckningen och massa andra saker men just nu gör jag inget. är sugen på melbourne så in i norden. på onsdag är det dags. en ny fas i livet, jag är superexalterad!
ni är väldigt saknade där hemma, bara så ni vet. men nu kommer ni antagligen inte behöva läsa deprimerande inlägg om hur stressad jag är över skolan och att jag kommer göra så dåligt ifrån mig på 6 månader. sedan är det 3 månader med skola och sedan hemfärd för jul- och nyårsfirande! fårstår ni hur överlycklig jag kommer vara? Justdet, jag insåg precis att mitt kommande jullov är extremt långt. sista exams skrivs den 10 december 2012 och sedan börjar terminen den 29 januari 2013 förstår ni? det innebär att jag kan vara hemma den 12 december om jag flyger den 11 och vara hemma ända till den 26 januari om jag så vill och landa i australien igen den 28 januari! ahhhh! jag är exalterad till max!
skolan känns väldigt tom även att många människor är kvar. det är något lustigt över känslan då final exams är över. det känns alltid lite tomt och läskigt på något sätt. man vet inte riktigt vad som väntar härnäst. dock kanske det också beror på att det var totalt galet igår också. men ändå!
ungefär så kul har jag just nu. mitt rum känns naket utan bilder, schema, personliga saker som numer är nerpackat för att följa med på fler äventyr!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0