two weeks to go BMIHMS

hej på er där hemma. som sagt, det är två veckor kvar av skolan. om två veckor, två ynka veckor har jag skrivit mina final exams och vaknar upp på morgonen och behöver inte göra ett enda dugg kan jag tala om! det ska bli fruktansvärt skönt att inte behöva vara här på sex månader. även att jag kommer sakna det endel kan jag tänka mig. men som sagt, här uppe i bergen börjar det bli höst (sensommar/höst) och sedan vinter så jag är rätt glad över att få spendera vintern i Melbourne, i en storstad bland massa människor där jag kan vara en i mängden eller något.
just nu är jag väldigt stressad över mina final exams och pressad. sitter och skriver anteckningar till mina slutprov.. sjukt mig nu. jag orkar inte. jag tror jag kommer faila som vanligt för att det är så himla mycket att komma ihåg och jag tar typ död på mig själv. nu vill jag vara hemma och gråta lite. ha mamma och pappa som tröstar och förstår. usch!
dessutom börjar jag bli orolig för att spara ihop pengar, betala allt osv under praktiken. allt känns väldigt stort och nytt för mig. varför trodde jag att jag skulle klara det här, vad gav jag mig in på egentligen? hur i hela friden tänkte jag. ibland blir jag så trött på mig själv. inte trodde jag att det var så många nya utmaningar jag skulle möta. på egen hand dessutom. ha alla som jag älskar och bryr mig om i ett land långt, långt, långt bort och som det tar 30 timmar att flyga till. som det är 10 timmars tidsskillnad till och vi bara kan prata på helger i princip. varför? varför? varför? kunde jag inte bara ha nöjt mig hemma i sverige men utbildningar där? varför åka så långt och varför ta ett beslut om att flytta till andra sidan jorden där min familj inte kan hjälpa mig förstå saker som betalningar, hyror, bostäder, banksaker, ALLT som hör till vuxenlivet.
okej, jag klagar, jag vet men just nu känns det väldigt mycket piss. orkar inteeeee. jag vill åka hem. NU. jag saknar er och jag måste återgå till mitt final exams plugg. annars kommer jag faila och jag har inte ens skrivit klart de första anteckningarna till EN kurs och jag har tre till att skriva ner. SKJUT MIG!
PUSS <3

Kommentarer
Postat av: Pappa

2012-03-16 @ 18:20:36
Postat av: Pappa

Hej Gumman

Välkommen till vuxenlivet men du vet att vi finns bara ett skype samtal bort, och vad det gäller ekonomin så vet du att du kan ringa och prata med oss om det, du har väl inte glömt det???

Vad det gäller din UTB så är ditt val självklart för dom som känner dig så bit ihop och kom igen, vi stötar dig dig i allt och var du än är i VÄRLDEN.

KRAM P o M

2012-03-16 @ 18:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0