det är sommar i en sekund

heej! hoppas att allt där hemma är bra och att sommaren är på gång. men som rubriken säger så är det väl bara sommar i en sekund i sverige. åtminstone så känns det som det ibland då allt man fokuserar på under sommaren är jobb, jobba så mycket som möjligt och när man inte jobbar så sover man, tränar eller ligger ute på altanen för att sedan åka tillbaka till jobbet. men jag hoppas att ni kan njuta fullt ut av sommaren som är på ingång! mamma och pappa vet jag kommer få sommar snart då ni åker till spanien och senare njuter av sommaren hemma och sedan också ska till cypern om jag inte misstar mig. så ni får njuta! sen är det inte långt kvar innan jag kommer hem! tänka sig! åh vad jag har längtat hem denna vecka även om jag inte uttryckt det. men vad jag längtat hem. hem till mina vänner. hem till mamma och pappa. hem till nathis. hem och bara få vara. bara få vara minstingen i familjen och människor som tar hand om en. ibland känns det för överväldigande kan jag säga er. men det är ju en del av livet och lika mycket som jag önskar att jag var hemma så njuter jag av det här livet med. men jag tror ni förstår mig. jag är rätt splittrad.
men, idag, fredag har jag inte jobbat. jobbar imorgon men jag börjar vid 18. sedan jobbar jag igen måndag, tisdag, onsdag, fredag, lördag, söndag! inom event service blir vi inte uppsatta på sluttider eftersom det beror på hur vi ligger till med uppsättning av de olika rummen och när gästerna lämnar eventet. så jag vet mina starttider för passen men inte när jag slutar. dock gör det mig inte speciellt mycket och det känns ändå bra att jag jobbar så pass mycket för att vara "första veckan" då det inte är orientation eller liknande. dock skrev jag ju upp mig på vissa pass men det gör mig inget. skriver upp mig på det jag kan. så det så. så nu får vi se om timmarna rullar in och därmed pengar rullar in, vilket skulle vara en lättnad då ni vet hur jag är.
annars.. idag är det fredag och jag har inte haft jättemycket för mig. jag vaknade superpigg vid klockan tio i sju. dock låg jag kvar i en timma och kollade facebook på telefonen för att se vad ni där hemma har för er. sedan käkade jag frukost och njöt av att ha en ledig dag som är helt planlös. sedan var jag så utmattad efter igår. vi hade ett event för AMP (försäkrings bolag) för 700 pax och de hade bokat hela plan 8 (vilket är event planet) så savoy, det största rummet de har som tar upp emot 1100 pax var uppsatt som en theater med stolar överallt och jag kan säga att vi (tre tjejer) fick uppgiften att stapla stolarna tio och tio - vi gjorde hela rummet. jag var genomsvettig men jag klagar inte. man måste börja någonstans och som jag sagt innan. den som förväntar sig toppjobbet bland det första gångerna man ger sig ut i arbetslivet kommer nog bli förvånad. jag börjar från noll. jag vet vad det innebär så jag klagar inte! innan staplande av stolar så satte vi även upp mayfair ett annat rum som är lite mindre för en middag för runt 200 pax. Som alla tidigare elever sagt. skolan är verkligen en extrem version av vad som händer i industrin. men alla jobbade ihop och det fick fort att sätta upp. så från 8 till 16 var jag igång igår och det var fysiskt jobb helatiden. att stapla stolarna tog verkligen all energi men jag älskart!
så därför somnade jag om igen när klockan närmade sig tio snåret. sedan vaknade jag till vid 11 och beslutade mig för att käka mellanmål och sedan gå till biblioteket. sagt och gjort. här sitter jag nu. funderar på att gå hem nu och laga lite lunch. ta det lite lugnt och sedan ge mig ut på en pw plus intervaller senare innan susn kommer förbi (jag tror hon skulle komma förbi ikväll)
men ta hand om er och glöm inte att jag tänker på er jämt och saknar er väldigt ofta. även om detta är det bästa jag någonsin gjort är det också det svåraste och värsta.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0