it may be over for now but i am sure i’ll see you again

hej på er där hemma! det är söndag den 6 maj, som jag har längtat. kan knappt förklara det. som jag längtat! åh. 6 maj. imorgon. imorgon börjar jag min industry placement på grand hyatt melbourne. jag är superglad, supernervös, superexcalterad, superrädd, superspänd, superlycklig. jag är väldigt mycket just nu men jag vet att allt kommer bli bra och mer där till så fort jag börjar. men ändå. jag är nervös för imorgon. imorgon börjar dagen vid 8.15 med en dag av orientation av grand hyatt. sedan så jobbar jag på onsdag. börjar klockan 9 och så ska jag få mer utbildning inom vissa områden och så. Kate (HR manager) ringde igår kväll och välkommnade mig till teamet, samt gav lite intstruktioner. känns väldigt kul måste jag säga. så nu hoppas jag bara på att få jobba jättemycket och köra på. jag vill ju minst jobba 30h/veckan men vi får se var jag landar. förhoppningsvis blir det mer. skulle vara jättekul om jag får chansen att jobba under bröllopen under helgerna då de är fullbokade med bröllop till slutet av året (2012) och det är varje helg, fredag, lördag, söndag. det skulle verkligen vara underbart även om det är hårt jobb.

annars händer inte så mycket. jag är lycklig över att mitt hår har kommit tillbaka till sitt rätta jag. kvaliteten och allt. det är inte alls lika frissigt osv längre som det har varit ända sedan jag kom till australien i september 2011. det var frissigt då men så fort jag kom hem över jul och duschade så var mitt hår som vanligt och sedan när jag kom tilbaka efter jul igen så började det igen.. men nu så! nu kan jag borsta det utan problem. skönt!


helgen har varit lugn. han jag bor hos/med var inte hemma (som vanligt) så jag har haft lägenheten för mig själv. så kom han hem nu vid typ halv ett och jag stod och fixade hår osv för att ge mig av till biblioteket och det är där jag befinner mig just nu. skönt att byta miljö lite. åh, imorgon, jag är så nervös men det kommer säkert bli jättekul! jag vill bara börja! jobba massor och vara upptagen.
annars så sitter jag just nu och har skrivit upp allt jag är skyldig mamma och pappa (förlåt, men TACK för att ni finns där) får lite lätt ångest. men det ska nog gå. sedan också saker som jag måste göra nu i veckan och senare framöver. Allt löser sig, det vet jag. så småningom. men jaa. tjejen som bygger upp problem innan de kommer och som vaknar mitt i natten över saker som hon tror inte kommer lösa sig.
jag måste sluta att oroa mig för allt kommer ju lösa sig.
så mycket hade jag att göra en lördag - men jag klagar inte för nu kommer jag förhoppningsvis bli väldigt upptagen
utmed St Kilda Road påväg till Shobhna
museum of art tror jag.. men jag vet inte
den här bilden får avsluta inlägget.
hoppas ni njuter av bilderna som läggs upp. dock kan det verkligen inte beskriva hur bra det är i melbourne MEN det är en underbar stad. jag älskar den här staden.
ta hand om er så hörs vi snart igen. kanske imorgon. kommer nog göra ett inlägg från mobilen men sen kommer det säkert inlägg på tisdag då jag är ledig men onsdag jobbar jag så vi får se. jag är sjuk nervös och excalterad på samma gång och återigen TACK till mamma och pappa, utan er vet jag inte riktigt vad jag skulle göra. <3

Kommentarer
Postat av: Pappa

Antagligen hade du frusit och varit hungrig hahahahah.

Skämt åt sido vad har man föräldrar till annars än att få stöd på alla sätt som föräldrarna kan stötta med, bara man vet att ens barn har det bra och trivs där dom är och med vad dom gör.

KRAM P o M

2012-05-06 @ 09:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0