maj - may

sköna maj välkommen till vår bygd igen..


ja, tänk om det skulle vara vår här istället för höst - det skulle vara något. men just nu så går det mot höst här i melbourne och hemma i sverige får ni njuta av vår, studenter och sommar. men å andra sidan har ju jag haft vår, sommar, vår, sommar och nu sen sommar sedan april förra året så jag borde väl inte klaga ändå. jag sitter här på bilbioteket för tillfället och söker på passande låtar till att fira valborg och 1 maj. tänk så fort det går. kan knappt förstå hur fort det har gått. om någon sa till mig för ett år sedan att om ett år sitter du i melbourne och ska börja jobba om 5 dagar och ditt liv kommer vara väldigt bra jämfört med många andras och trots att din familj finns flera hav ifrån dig så kommer du klara dig bättre än du tror. ja, då har jag nog inte trott på det. men visst. här sitter jag nu. minns dagarna i musikklasserna som det var igår, fast att det var 4 år sedan. minns förra året som det var igår, förberedelser för bal, student och alla sista inlämningsuppgifter. men nu sitter jag här - flera hav hemifrån och vet att den tiden jag har kvar när jag kommer hem om 6,5 månader är precis lika mycket som jag då gjort, 1 år och 3 månader. tänk vad fort det kommer gå!
men iallafall. idag så tänkte jag (jag vet inte i vilken fantasi eller dröm jag trodde att det skulle funka) men jag hade ställt klockan på halv sju. hahahah, när jag hörde något lååååååångt borta i min extremt sköna sömn och stora säng tänkte jag bara att "nae, jag har ju faktiskt inget som jag måste upp till så varför ska jag upp nu?" så jag ställde om klockan till 9 och somnade om. väl klockan nio var det bara att gå upp. ut på en pw på 10 km runt yarra river. känner att jag har lite motivation nu iallafall. dock ingen motivation inne på gymmet så det får vänta. tänker inte pressa fram något som inte finns där ännu. jag tror det kommer men först vill jag jobba och tjäna pengar så jag vet att jag har råd med ett gymkort, annars kör jag på ute. det är skönt med frisk luft och jag kan göra väldigt mycket ute med.
här får ni lite bilder från morgonens promenad.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tråkigt med höst bättre här när allt börjar spira och gro idag har det varit ca 17 grader varmt JÄTTE SKÖNT men men snart är det höst här igen tyvärr.

Kram P o M.



2012-05-01 @ 20:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0