Tisdag - eller?

Hej på er! Ja, är det tisdag eller vilken dag är det? Haha, så känns det just nu. Då kanske ni förstår att jag är inne i jobbmood nu? Ja, för så är det. När man jobbar mycket så är det bara datum och tider i huvudet. Allt annat är bara borta. Man vet liksom inte vilken dag det är. Men när man går i skolan är allt glasklart! Man vet vilken dag det är och när man har klasser och måste göra saker medan här är det bara datum och tider!

Igår slutade jag som sagt vid 01.00 så det blev några timmar. Idag börjar jag vid 15.00 och får se när vi går hem. Förmodligen runt 00.00? Vi får se!

Vad gör jag på jobbet då? Ja, det är mycket men som jag sa tidigare så är det ett jobb på botten och slitigt men jag anser att man måste ju börja någonstans och om man börjar på botten har man större förståelse då man når de högre positionerna än om man börjar på en högre post! Iallafall så är det mycket av att sätta upp våra olika rum för olika event. Det innebär att bära stolar, bord, linnen osv. Sätta upp allt enligt floorplan och så. Sedan innebär det att sätta upp bord med bestick, sideplate, skål för smör, glas, centrepiece, servetter osv. Och här snackar vi inte en middag för 20 pax utan här är det mer runt 300 pax men oftast mer. Sedan är det ju självklar att cleara allt från borden då eventet är klart och sätta upp för morgonen. Polera bestick, glas mm. Och även om det är slitigt så är det väldigt kul och teamet jag jobbar med är helt underbara. Så det är ungefär vad jag gör på jobbet. Gör såklart mer men det är svårt att skriva allt!

PUSS


Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Nicoline. Du verkar ha fullt upp. Toppen

Puss o kram från Mormor

2012-05-15 @ 07:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0