trött tjej - utmattad tjej

oj - vilken dag det var igår. om man inte har gått i skolan på 5 veckor och inte heller jobbat på 5 veckor så kan jag säga att man blir rätt utmattad efter en heldag i skolbänken igen. det började i söndagskväll då jag verkligen inte kunde somna. låg och vred mig hela natten och när klockan väl ringde så var det bara att gå upp hur trött jag än var..
väl uppe ur sängen och frukost i magen var det dags att klä på sig för att sen gå till orientation! sjukt spänd och nervös. vi var 5 stycken där för orientation och alla var nog lika nervösa. dagen började i skolbänken med massa information om hotellet och det tog nästan aldrig slut. under förmiddagen fick vi också träffa alla EXCO medlemmar vilket innebär de som har mer ansvar inom deras område typ. Efter det så var det lunch i hotellets restaurang, Collins Kitchen - väldigt härlig upplevelse då de har ett öppet kök och man ser kockarna hela tiden och det var en enorm buffé med väldigt god mat. Efter det var det mer information om hotellet som var nödvändig, också prova ut storlekar på uniformer osv för foton. Sedan fick vi en rundtur på hotellet. Vi fick se ett kingsize rum vilket var imponerande med inredning och utsikten kan jag säga. sedan upp några våningar för att få se the ambassadeur suite - väldigt imponerande. den var sjukligt stor. ett vardagsrum som satt ihop med kök och middagsplats, sedan ett rum för att hänga upp kläder, mer ett dressing room och sedan ett stort sovrum med allt som behövs. vidare till toaletten som hade bubbelbadkar, tv, två handfat, två duschar och enormt stort. samt att utsikten från detta rum var 180 grader vilket var otroligt häftigt. uppe på 33 planet av hotellet dessutom.
Sedan fick vi se lite mer av hotellet som gym, tenniscourt, köken, housekeeping osv. efter det skrev vi kontrakt och sedan var dagen slut. och klockan hade nu närmat sig 17.15.. jag kom hem några minuter efter det och var helt slut men oj vilken rolig dag! med allt vad det innebär. åh! Imorgon jobbar jag. Jag ska vara där klockan 9 och sen är det antagligen training om jag förstått rätt. Jag är jätteglad och just nu lever jag på moln - nästan. dock är jag fortfarande ganska trött.
Men - det var min dag igår. Idag är det 8 maj och det betyder att kusin Johannes och faster Anki fyller år! GRATTIS!

Men nu ska jag nog hem och laga lite mat (sitter på biblioteket). jag är sjukt trött så laga mat och se på film känns som en bra idé. dock tror jag att jag är väldigt trött för att jag inte kunde sova och sen släppte all nervositet på samma gång.
Ta hand om er så hörs vi snart igen! PUSS

Kommentarer
Postat av: Mormor

Du är enormt duktig Nicoline. Du klarar allt.

Tänker på dej varje dag.

Puss o kram från Mormor

2012-05-08 @ 07:44:33
Postat av: Joanna

en stor tumme upp till dig! :)



Kram kram!

2012-05-08 @ 09:39:02
URL: http://lycklighast.wordpress.com
Postat av: Mamma

Vilken dag gumman , så kul och Lycka Till

2012-05-08 @ 14:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0