Campuslife - 2nd year, 1st term

hallååååå! hör ni något där hemma? som jag alltid börjar mina inlägg så hoppas jag att ni alla mår bra, hemma, ute i världen eller var ni än är. här i bergen så är det ju lite konstigt att vara tillbaka och skolan har gått ner sig lite. men vad gör man inte? jag är tillbaka med mina vänner och det känns bättre än ni kan ana ändå. 
 
ja, men ska vi ta det från början kanske? jag kom till sydney den 28 september och hade då lämnat mitt älskade hem i melbourne. jag saknar melbourne otroligt mycket, väldigt mycket. men, min vän harry stod och väntade på mig i arrivals hall och sedan åkte vi upp till bergen och jag packade upp det mesta, packade ner saker igen. blev utsedd till duty manager på skolan samma dag vilket jag ville, tillsammans med andra elever på skolan. sedan så skjutssade cliff ner mig och hild till sydney tillsammans med harry och jag gick till stationen för att ta tåget till bondi junction och vidare med buss 389 för att hoppa av på glenayr rd och DÄR står min underbara kusin! helt otroligt, vad många tårar det var, jag skakade så glad var jag och det var så konstigt att ha henne här! ett glas vin väntade också och jag somnade gott med min kusin bedvid mig! Vi hade fyra underbara dagar i bondi med strand, sol, havet några meter ifrån, vänner, festande osv. underbart. jag åkte tillbaka upp till bergen på måndagen den 1 oct för det var public holiday och jag fick äntligen träffa mina saknade vänner, alisha, dany, sebastian, shobhna, alex och alla andra. OTROIGT
 
hade skola i typ 3 dagar då mondag vad public holiday och fredag har jag inga klasser. så fredag åkte jag ner till sydney igen för att träffa anton och arvid vilket också var ett kärt återseende. härligt, chillade lite på bondi igen och träffade kusin vitamin! åh. så himla härligt. 
 
nu är vi inne i vecka 3 av skolan och det börjar komma in mer och mer i mitt liv. skönt att vara inne i campuslivet igen. denna termin med alla events är otroliga, vi kommer ha så mycket och slita vårt hår - USCH- men oj vad roligt också! så igår (måndag) var vi (4 tjejor) alla vädinnor av ett bord var för en wine maker dinner och det var mycket roligt men också challening. 
 
nu ska jag försöka sova, ni får lite bilder så hörs vi snart igen. puss puss'
 
me, victoria and tara
alex, dany, harry, me, scott and holly

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Underbart med ett inlägg!!! Du skriver så roligt gumman :) Har du inga bilder från när du va med Becka och tjejerna?

Love you! Puss

2012-10-10 @ 10:22:33
URL: http://nathalieochlivet.blogg.se
Postat av: Mormor

Hejsan gummarnä
O!!!!! vad glad jag blir när jag får se dej. Vad fin du är.
Sköt om dej och ha det så bra
Gunlis hälsar, eftersom hon är här och vi har varit till Ullared.

Många pussar och kram från MORMOR

2012-10-10 @ 12:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0